Fajerwerki na weselu – czy potrzebne jest pozwolenie?

2020-11-08
Fajerwerki na weselu – czy potrzebne jest pozwolenie?

Pary młode bardzo chętnie decydują się na uatrakcyjnienie swojego wesela i zamówienie pokazu fajerwerków. Profesjonalni pirotechnicy oferują szeroki zakres usług i mogą przygotować piękny spektakl połączony z efektami dźwiękowymi, który będzie idealnym zwieńczeniem całej imprezy. Pokaz fajerwerków to niezapomniana atrakcja, która wymaga zachowania zasad bezpieczeństwa. Czy potrzebne jest pozwolenie, aby mógł odbyć się podczas wesela?

Jakich formalności należy dopełnić, aby na weselu mógł odbyć się pokaz pirotechniczny?

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że tylko w Sylwestra bezkarnie można organizować tego typu atrakcje na terenie publicznym, którym towarzyszą efekty dźwiękowe i wizualne. Decydując się na pokaz fajerwerków bez posiadania pozwolenia można narazić się na mandat porządkowy w wysokości 500 zł za zakłócanie spokoju i ciszy nocnej. W celu uzyskania takiego pozwolenia należy:

  • uzyskać zgodę właściciela terenu, na którym planowany jest pokaz,
  • złożyć odpowiedni wniosek do Urzędu Miasta właściwego terytorialnie (jeżeli pokaz odbywa się z terenu publicznego),
  • uiścić opłatę skarbową (jeżeli pokaz odbywa się z terenu publicznego).

Dopiero z pozytywną decyzją można zdecydować się na taką atrakcję na własnym weselu.

Jakie informacje zawiera wniosek o wydanie pozwolenia?

Obowiązuje formularz, który wymaga uzupełnienia takich informacji, jak:     

  • data i godzina rozpoczęcia pokazu,
  • miejsce,
  • planowana liczba fajerwerków, które zostaną użyte,
  • typ i rodzaj pirotechniki,
  • okoliczności przeprowadzenia pokazu, w tym wypadku – wesele.  

Prawda jest taka, że zwykła osoba prywatna planująca pokaz pirotechniczny ma niewielkie szanse na uzyskanie pozwolenia, chyba że zaplanuje go na własnym terenie (w tym przypadku polecamy przeczytać TEN artykuł - dotyczy najlepszych miejs do zakupu pirotechniki). Dużo lepszym rozwiązaniem jest więc skorzystanie z pomocy profesjonalnych pirotechników, ponieważ to ich rolą będzie uzyskanie takiego pozwolenia. Są to osoby doświadczone, dysponujące bardzo nowoczesnym sprzętem i znające wszystkie zasady bezpieczeństwa. Organizator wesela musi tylko zdobyć zgodę właściciela posesji, która załączana jest do druku urzędowego.

Dlaczego warto zatrudnić specjalistów od pirotechniki organizując wesele?

Organizacja przyjęcia weselnego to zajęcie niezwykle absorbujące i zabierające mnóstwo czasu. Trzeba dopełnić tak wielu różnych obowiązków, że te związane z pokazem fajerwerków najlepiej powierzyć profesjonalnej ekipie. Można zapomnieć wówczas o formalnościach urzędowych, ale też o zakupie materiałów pirotechnicznych i kwestiach zabezpieczenia oraz przygotowania terenu. Profesjonalni pirotechnicy dysponują nie tylko najlepszymi materiałami i sprzętem, ale też mają doświadczenie w planowaniu pokazów zapadających w pamięć. Korzystają przy tym z urządzeń do sztucznej mgły i odpowiedniego oświetlenia oraz nagłośnienia aranżują piękne spektakle. Koszty takiej usługi uzależnione są od kilku kwestii. Pierwszą z nich jest oczywiście długość pokazu oraz ilość wykorzystanych materiałów pirotechnicznych. Fajerwerki mają bardzo różne ceny, a prawdziwy pokaz wymaga dużych ich ilości. Profesjonalny pirotechnik jest w stanie przygotować piękne wydarzenie adekwatne do poniesionych przez młodą parę kosztów.

Zaufane Opinie IdoSell
4.91 / 5.00 68 opinii
Zaufane Opinie IdoSell
2020-06-22
wszystko ok, miła i pomocna obsługa, dobre ceny , polecam
2020-09-01
Jeszcze nie raz złożę zamówienie, bardzo szybko zrealizowane zamówienie, dziekuje pozdrawiam!
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel