2020-05-11

Sezonowa sprzedaż fajerwerków – jak zacząć?

Handel fajerwerkami najczęściej kojarzy się z Sylwestrem, kiedy to sezonowi sprzedawcy wystawiają swoje stanowiska z różnorodnymi, kolorowymi petardami. Warto jednak zwrócić uwagę na fakt, że sprzedaż fajerwerków trwa cały rok, gdyż klienci chętnie szukają atrakcji pirotechnicznych na różnego rodzaju wydarzenia jak urodziny, wesela, imprezy firmowe, albo poszukują produktów do stworzenia widowiskowych opraw meczowych. Z całą pewnością handel sezonowy fajerwerkami jest bardzo rentowną działalności przy zachowaniu pewnych zasad.

Współpraca z właściwą hurtownią fajerwerków

Każdy sprzedawca fajerwerków, niezależnie od tego, czy prowadzi sprzedaż sezonową, czy całoroczną musi zadbać o odpowiedni asortyment produktów. Najniższe ceny sztucznych ogni można znaleźć w hurtowniach, a jej właściwy wybór to klucz do sukcesu w każdym biznesie.

Nasza hurtownia fajerwerków działa w branży już od wielu lat. W swoim asortymencie dysponujemy wyłącznie najlepszymi produktami na rynku od sprawdzonych producentów. Na naszą ofertę składa się ponad 2 tysiące produktów w niskich cenach, posiadających wszelkie atesty oraz instrukcje w języku polskim, w której znajdują się m.in. huczne petardy, wyrzutnie, wytwornice ognia, zestawy dso, wulkany, czy rakiety.

Jesteśmy hurtownią, która wspiera swoich partnerów zarówno w odpowiednim doborze asortymentu do sprzedaży, jak i w znalezieniu najatrakcyjniejszej lokalizacji, tak aby zmaksymalizować ich zyski. Chętnie dzielimy się zdobytym przez nas doświadczeniem na temat produktów, ich zyskowności, a także całej branży pirotechnicznej, które może okazać się niezwykle istotne szczególnie dla osób rozpoczynających swoją przygodę ze sprzedażą fajerwerków. Ponadto pomagamy także odpowiednio przygotować powierzchnię do sezonowego handlu fajerwerkami według wymaganych norm i przepisów prawa, aby stoisko pomyślnie przeszło ewentualną kontrolę Policji bądź Straży Pożarnej.
Współpracujący z naszą hurtownią fajerwerków zaufani klienci mogą liczyć także na dostarczenie banerów reklamowych, szybki dowóz towaru oraz zespół wsparcia profesjonalnych pirotechników.

Sprzedaż fajerwerków - formalności i wymogi

W okresie świątecznym obroty handlujących fajerwerkami zwiększają się nawet 10-krotnie, jednak sprzedaż sztucznych ogni to opłacalny biznes nie tylko przed Sylwestrem. Dzieje się tak za sprawą wysokich marż nakładanych przez sprzedawców, dzięki którym mogą oni liczyć na wysokie zyski.
Mimo faktu, że sezonowa sprzedaż fajerwerków nie wymaga specjalnych zezwoleń, to handlujący produktami pirotechnicznymi muszą spełnić restrykcyjne wytyczne dotyczące miejsca ich sprzedaży, jak i samego towaru.
Wszystkie wytyczne można znaleźć w Obwieszczeniu Ministra Rozwoju z dnia 22 stycznia 2016 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy produkcji, transporcie wewnątrzzakładowym oraz obrocie materiałów wybuchowych, w tym wyrobów pirotechnicznych.

Na podstawie powyższego obwieszczenia wynika między innymi, że:

  1. miejsce sezonowej sprzedaży fajerwerków może zawierać jednorazowo do 1000 kg towaru brutto (wyroby pirotechniczne klasy 1, 2 i 3, T1, P1) przy sprzedaży powyżej 21 dni, a w przypadku handlu fajerwerkami poniżej 21 dni wartość ta spada do 300 kg,
  2. każde stoisko musi być wyposażone w co najmniej dwie gaśnice pianowe o minimalnej 6-litrowej pojemności środka gaśniczego, a także koc gaśniczy,
  3. regały, półki i inne wyposażenie pomieszczeń powinno być wykonane z materiałów trudnopalnych, temperatura na wysokości 1m od ziemi nie może przekroczyć 30 °C,
  4. stoisko, obiekt, w którym sprzedawane są fajerwerki, powinien posiadać sprawny system wentylacji,
  5. w obiekcie otwory okienne powinny mieć właściwe wymiary (minimalne wymiary określone w obwieszczeniu),
  6. wyroby pirotechniczne powinny posiadać odpowiednie zabezpieczenia,
  7. pracodawca powinien opracować i posiadać aktualną instrukcję przechowywania wyrobów pirotechnicznych,
  8. prowadząc sprzedaż fajerwerków dłużej niż 90 dni, pracodawca opracowuje karty kwalifikacyjne obiektów,
  9. punkt sprzedaży sezonowej fajerwerków powinien być odpowiednio zabezpieczony przed kradzieżą,
  10. prowadzenie sprzedaży wyrobów pirotechnicznych w innych obiektach musi odbywać się wyłącznie na wyodrębnionych do tego stoiskach, bez możliwości sprzedaży samoobsługowej (TOWAR ZAWSZE PODAJE SPRZEDAWCA!).

Wymogów dotyczących miejsca sprzedaży fajerwerków, jak i dotyczących samych produktów pirotechnicznych jest znacznie więcej, dlatego zrozumienie oraz spełnienie wszystkich restrykcji może być dość zawiłe, szczególnie dla początkujących sprzedawców. Nasza hurtownia służy pomocą w postaci pełnego wsparcia prawnego, a także stworzenia wymaganej dokumentacji wszystkim podmiotom z nami współpracującym.

Odpowiednie zabezpieczenie

Całoroczny oraz sezonowy handel fajerwerkami wiąże się z bardzo dużą odpowiedzialnością ze strony sprzedawcy. Nieprzypilnowanie klientów z papierosem, sprzedaż sztucznych ogni nieletnim lub nieprzestrzeganie innych regulacji może być kosztownym błędem dla zdrowia i życia, a także kieszeni właściciela stoiska. Warto zatem nie rozpoczynać sprzedaży produktów pirotechnicznych bez odpowiedniego zaplecza oraz specjalnego ubezpieczenia.

Zapraszamy do współpracy wszystkich zainteresowanych sezonową sprzedażą fajerwerków z naszą hurtownią lub pokazami pirotechnicznymi. Chętnie odpowiemy na wszystkie pytania dotyczące handlu petardami poprzez e-mail lub bezpośrednie spotkanie.

Hurtownia PyroTech

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.
Zamknij
pixel